czwartek, 4 kwietnia 2013

Central Café


Jest takie miejsce we Wrocławiu, przy ulicy Św. Antoniego 10, gdzie zasmakować się w cząstce amerykańskiej kultury. Wszechobecne na śniadaniach w amerykańskich filmach, w towarzystwie kawy, stanowią filmowy klasyk nowojorskiego śniadania.
Pierwszą próbę ich zrobienia w domu mam za sobą, ale bezwstydnie przyznam, że w efekcie większą frajdę sprawiło mi samo ich przyrządzanie. Najpierw gotowanie a później pieczenie. Ponieważ efekt końcowy już nie był tak zadowalający. Za gęste, za grube, za twarde, za suche. Niemniej jednak, nie poddam się na pierwszej próbie.
Hmm, po wizycie w Central Café mam przynajmniej perspektywę porównawczą i wiem do jakiego smaku bajgla dążę.

BAJGLE
Na wytrawno i na słodko spróbowałyśmy je w Central Cafe. Aga wzięła BLT (becon, lettuce and tomato), ja, w totalnie buraczanym nastroju (dosłownie) nie mogłam się oprzeć nadzieniu buraków z czosnkiem i prażonym słonecznikiem.
I wiedziałam, co zamawiam, gdyż totalnie odjazdowe było to nadzienie! Nie wiem co takiego mają buraczki ostatnimi czasy, ale z czymkolwiek je połącze, to królują!
Fajna sprawa z tymi bajglami na śniadanie, brunch, lunch i jak kto woli.
Szkoda, że to miejsce nie jest na mojej trasie dom-praca, bo zapewne nie bywałabym tam rzadko.[f]

Klasyczny, pyszny i mocno kaloryczny BLT doskonale spełnił swoje zadanie ;-) Porządnie wysmażony, chrupiący bekon, świeża sałata, majonez oraz całkiem smaczny jak na zimowy pomidor to połączenie, które moje podniebienie uwielbia. [a]
Wsunęłam więc bajgla ze smakiem, lecz mój lubiący słodkości kompan FALCZAK postanowił nie kończyć na tym naszej uczty. I tak, trochę z ciekawości, zamówiłyśmy po kawałku tortu czekoladowego z chilli. Gęsty, czekoladowy mus w czekoladowym cieście z kawałkami żurawiny... koniecznie musicie spróbować! Mamy dla Was radę: zacznijcie od jednego kawałka na dwie osoby. Dwie porcje to opcja dla wytrzymałych profesjonalistów w dziedzinie ciastek, ciasteczek i czekolady. Zasłodzenie gwarantowane!
















f. i a.

1 komentarz:

  1. bardzo ciekawie wygląda to miejsce :) Muszę się tam koniecznie wybrać w niedługim czasie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...