piątek, 17 sierpnia 2012

Zielona lemoniada



Zielone soki są nie tylko bardzo zdrowe, ale również orzeźwiające i energetyzujące. Są bardzo uzależniające, im więcej go wypijesz, tym lepiej smakuje ;)
Po wypiciu rano pobudził mnie na pewno lepiej, niż kawa. Teraz robiłam go akurat na 2-3 szklanki, ale jeżeli porcja wyjdzie większa niż potrzebuję, przelewam do buteleczki i do kilku dni w lodówce mogę przechować.

Smak mojej niekoniecznie ulubionej pietruszki daje się wyczuć w soku dość wyraźnie, ale ze względu na jej odżywcze właściwości staram się jej nie pomijać w sokach. Jarmuż, z tego co zauważyłam, jest dość ciężko dostępny w warzywniakach, przynajmniej w mojej okolicy, więc  można zastąpić ciemną sałatą lub kapustą, liście szpinaku lub buraków też się sprawdzą.

Korzystałam z sokowirówki do zrobienia soku, ale jeżeli nie posiadasz, można równie dobrze zrobić smoothie zwykłym blenderem, z tym że wcześniej trzeba zalać liście jarmużu/sałaty ciepłą wodą, żeby zmiękły i łatwiej było je miksować.

PRZEPIS
/2szkl

3 zielone ogórki
1 duża garść jarmużu
1 mała garść pietruszki
1 mała garść liści świeżego szpinaku
2 obrane cytryny (może być więcej, co by lemoniada nabrała bardziej lemoniadowego smaku;)

Wszystko przepuścić przez sokowirówkę lub zmiksować w blenderze. Przez sokowirówkę na pewno nie będzie taki ciężki, bo wszystkie reszki sokowiróka odrzuci i spijamy samą esencję warzyw i owoców.









f.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...