piątek, 31 sierpnia 2012

PRZEPIS: Muffiny czekoladowe


Witam!
Dzisiaj przedstawiam przepis na czekoladowe muffinki, które robiłam już jakiś czas temu.  Zawsze dodaję do nich rozdrobnioną mleczną czekoladę, co moim zdaniem sprawia, że babeczki są ciekawsze i smaczniejsze. Wkrótce chcę wypróbować w nich także białą czekoladę.. a potem przyjdzie czas na muffinki w jesiennej odsłonie o aromacie dyni, jabłek... cynamonu.
Nie jest to przepis mojego autorstwa. W wielu modyfikacjach krąży on wśród blogów kulinarnych. Przekonałam się jednak, że jest  całkiem dobry i z powodzeniem piekę czekoladowe muffiny według tej receptury. 
Jakiś czas temu, gdy spotkałyśmy się z Falką i wspólnie gotowałyśmy, podała mi swój sprawdzony i ulubiony sposób na muffiny, który u mnie zaginął. Tak więc, możecie spodziewać się drugiej wersji, na którą również będę czekać niecierpliwie;)

Składniki na 12-14 babeczek
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
1/2 szklanki oleju
1/2 szklanki kakao naturalnego
1/2 szklanki gorącej wody
2 jajka
1 szklanka cukru
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1 szklanka mleka

Czekoladę rozdrabniamy. Rozgrzewamy piekarnik do temperatury 180 stopni.
Przy użyciu trzepaczki mieszamy mąkę, sodę i proszek. Następnie łączymy kakao z gorącą wodą, tak, aby składniki utworzyły gładką masę. 
W oddzielnym naczyniu mieszamy jajka, mleko, olej, ekstrakt waniliowy i cukier. Mokre składniki łączymy z suchymi. Nie przejmujmy się grudkami. Do uzyskanej masy dodajemy rozdrobnioną czekoladę i nakładamy do foremki z papilotkami. Wypełniamy każdą "dziurkę" do 3/4.  Pieczemy w piekarniku ok. 15-20 minut.

Smacznego!









 a.

4 komentarze:

  1. Porywam jedną do kawy! :D A tak na serio, wyglądają naprawdę smakowicie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. są idealne, mają przepiękny ciemny kolorek i jak wyrosły! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. łał. czarne jak węgielki, tyle mają czekolady <3 musiały być boskie!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja do przepisu dodałam kieliszek wiśniówki :)))) Właśnie dojżewają w piekarniku. Jeszcze tylko 10 minut!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...