czwartek, 2 maja 2013

gofry. waffles.


dawno ich nie robiłam. przy porządkach znalazłam nadstawkę do gofrownicy i długo nie minęło, zanim stałam przy blacie ubijając maślankę z jajkami.
chrupkie. czyli dobre, jak dla mnie.


PRZEPIS (ok 10 szt)

2 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
1/4 łyżeczki soli
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 szklanki maślanki
100 g roztopionego masła
2 jajka
2 łyżeczki esencji waniliowej

Suche składniki, tj. mąka, cukier, sól, proszek do pieczenia i sodę wymieszać w misce. Odstawić.
W mikserze ubić maślankę i żółtka jajek (białka oddzielić) i esencję waniliową.
2 białka ubić na sztywną pianę.
Do suchych składników dodać mokre składniki i dobrze, energicznie wymieszać.
Połączyć sztywną masę z białek z resztą masy gofrowej i wymieszać silikonową szpatułą.
Wylać odpowiednią ilość masy do gofrownicy (ja nakładałam gałką do lodów - 2 gałki) i podpiekać przez ok 3 minuty.

i tyle.




f.

1 komentarz:

  1. Oj, ale mam teraz ochotę na gofra! Najlepiej z jakimiś owocami <3

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...