niedziela, 21 października 2012

PRZEPIS: Ciasto marchewkowe




Witam!
Ciasto marchewkowe jest według mnie całkiem podobne w smaku do keksa. Delikatne  i nie przesadnie słodkie, jest idealne jako przekąska, do kawy lub na jesienny piknik w parku. Dodatkowo użyłam w nim orzechów włoskich, których jak już wspominałam, mam tej jesieni naprawdę dużo:) Właściwie ciasto marchewkowe można robić przez cały rok, jednak mi kojarzy się z ono z jesienią.. Ma ono niesamowity kolor i ciekawy smak (u mnie wzbogacony cynamonem),  dzięki czemu będzie idealnym deserem na jesiennych stołach oraz przebojem na piknikach:)


Składniki:
2 szklanki mąki ( u mnie pszenna pełnoziarnista)
1 szklanka cukru
1/2 do 2/3 szklanki oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
3 płaskie łyżeczki cynamonu
duża garść orzechów (rozdrobnionych)
4 jajka
2 szklanki startej marchewki

 Jajka ucieramy z cukrem, dodajemy olej, marchewkę i mieszamy. Suche składniki łączymy w osobnym naczyniu, po czym mieszamy z mokrymi. Dodajemy orzechy.  Foremkę wykładamy papierem do pieczenia i wlewamy ciasto. Pieczemy ok. 50 minut w piekarniku w temperaturze 200 stopni.

Smacznego!











a.

1 komentarz:

  1. robię podobnie, ale daję więcej mąki i cukru :)

    ps.warto usunąć weryfikację obrazkową przy komentarzach w ustawieniach bloga.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...