wtorek, 1 maja 2012

Pieprz i Wanilia Restauracja


Mówiąc Pieprz i Wanilia od razu na myśl przychodzi program podróżniczy p. Elżbiety Dzikowskiej i jej męża, Tony’ego Halika.  Wprawdzie nie jestem jego fanką, natomiast mój Tata ewidentnie tak. W pewien wieczór odbywał się w restauracji Pieprz i Wanilia, której patronką jest właśnie pani Dzikowska, jej wieczór autorski. Mnóstwo wspomnień z podróży, zdjęć i prezentacja nowej książki, jak i również kuchnia tam serwowana, mocno zarysowały się w pamięci mojego Taty , ponieważ od tamtego razu nieprzerwanie była to jedyna opcja na jakikolwiek obiad rodzinny we Wrocławiu.

Niestety jej odległość od Rynku trochę utrudnia sprawę. Jest położona niedaleko Parku Południowego, w bliskim sąsiedztwie ulicy Powstańców Śląskich. Z jednej strony dobrze, bo jest to zaciszne miejsce, dobre na organizowanie przeróżnych spotkań, konferencji, przyjęć oraz degustacji win i z dużą szansą na wolny stolik, lecz z drugiej strony szkoda, bo nie można tam zajść na obiad podczas spaceru z okolic Rynku, a myślę, że nie jedną osobę smaki oferowane przyciągnęłyby kilkakrotnie.

Poszłam na lunch i nie wróciłam przez kolejne 3 h, a to tylko dlatego, że trafiłam w takie miejsce.

Wystrój nastrojowy, łagodny, z nierzucającą się mocno w oczy liczbą pamiątek z podróży poustawianą na regałach czy wiszące na ścianach. To dobrze, bo restauracja ma przyciągać smakiem, później wnętrzem. Niemniej ważne, ale nie najważniejsze., muzyka która leciała w tle, bardzo dobrze mi znana, m.in. ulubiony kawałek Bent-Magic Love z płyty Ministry of Sound spokojnie, muzycznie nastrajała atmosferę, ale nie przeszkadzała w rozmowie, ani posiłku. Menu oferuje urozmaicony wybór dobrych potraw kuchni fusion. Pytanie 'co zamówic?' przemieszczało moją głowę odkąd dostałam menu, do przyjścia kelnera i wciąż nie byłam zdecydowana, a zazwyczaj nie mam z tym problemu ;) 
Niemniej jednak wyszłam bardzo mile zaskoczona.  I dodatkowo fakt, że kelner do jednego deseru przyniósł 5 łyżeczek ‘do degustacji’ po tym, jak widział roszady podczas obiadu, był zaskakująco-ujmujący ;-)









f.

Pieprz i Wanilia
Kutnowska 1
53-110 Wrocław
796 995 355 www



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...