piątek, 25 maja 2012

Szparagi z sosem i warzywami

Witam,
Jakiś czas temu po raz pierwszy przyrządzałam szparagi. Nie mając pewności co do ich smaku, postawiłam na bezpieczne połączenie z warzywami, wędliną i sosem  a'la tatarski. Będę polecać ten sposób osobom, które chcą dopiero poznać ich smak :) Jak dla mnie przypominają smakiem 'nogę od brokuła' - tylko są  bardziej włókniste. Ogółem smaczne i zdrowe. Pamiętajmy jednak, aby wybrać świeży pęczek i nie gotować długo (5-7 min.). Udało mi się znaleźć zabawną radę n.t. wyboru szparagów- postukaj jednym o drugim i jeśli brzęczą to są świeże ;) Zarówno przy białych, jak i zielonych szparagach należy usunąć dolną część łodygi. Białe szparagi obieramy.

Składniki na 2 porcje

Sałatka:
Pęczek szparagów
Główka sałaty karbowanej
Pomidor cytrynowy
4 plastry dużej szynki
Garść rukoli

Sos:
Szklanka jogurtu naturalnego
Łyżka majonezu
Pół czerwonej cebuli
2 jajka 
sól, pieprz
zioła wg. upodobań

Sos:
Jajka gotujemy na twardo, po czym kroimy w drobną kostkę. Cebulę kroimy drobno. Wszystkie składniki łączymy ze sobą, mieszamy i odstawiamy na chwilę.
Sałatka:
Warzywa myjemy. Kroimy pomidory.  Usuwamy dolną część łodygi szparagów, gotujemy je 5-7 min. (białe nieco dłużej). W międzyczasie na talerzach układamy liście sałaty. Ugotowane szparagi owijamy szynką (najlepiej jest do tego celu wybrać dużą). Na wierzch kładziemy rukolę, pomidora i polewamy sosem.

Smacznego!








a.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...