wtorek, 27 marca 2012

PRZEPIS: Risotto z kurczakiem, papryką i bakłażanem


Witam!
Kiedy przychodzi taki czas, że brakuje mi pomysłu na obiad, staram się zrobić coś z tego, co aktualnie zostało mi w lodówce. Popołudniu nie miałam ochoty szykować czegoś skomplikowanego, czy czasochłonnego i ledwo się powstrzymałam od zamówienia posiłku z lokalu. Dzisiejsza propozycja to risotto z warzywami i kurczakiem, zapiekane w piekarniku pod serową warstwą.

Składniki (4 porcje)

3 woreczki ryżu
1/2 kg piersi z kurczaka
papryka czerwona
bakłażan
ser mozzarella 125 g
 100 g startego parmezanu
pomidory w puszce
 3 ząbki czosnku
sól
pieprz
curry
papryka ostra
bazylia
oregano
tłuszcz do smażenia

1. Gotujemy ryż.
2. Piersi z kurczaka kroimy w kostkę i przyprawiamy solą, pieprzem, papryką i curry, a następnie smażymy na dużej patelni.
3. Warzywa kroimy w kostkę.
4. Gdy kurczak jest usmażony, dodajemy na patelnię paprykę, bakłażana i dusimy ok. 15 min.
5. Do warzyw i mięsa dodajemy pomidory, czosnek i zioła i dusimy razem jeszcze przez ok. 7 min.
6.  Ugotowany ryż odsączamy z wody i rozkładamy na blaszce lub w dużym naczyniu, rozgrzewamy piekarnik do temperatury ok. 200 stopni.
7. Warzywa  kurczakiem mieszamy z ryżem, na wierzchu kładziemy plasterki mozzarelli i posypujemy parmezanem.
8. Zapiekamy w piekarniku ok. 15 min.

SMACZNEGO!




a.

3 komentarze:

  1. Skromna mini rada na przyszłość: bakłażan najlepiej smakuje bez skórki, smazony na oleju z czosnkiem. (najpierw smazymy czosnek a pozniej na tym bakłazan i czekamy jak zmieknie i zrobi sie mega mokry - dietetyczne to to nie jest, ale pycha!!! Bakłażan najpierw doprawiamy ofc: solem i pieprzem i cos mie sie kojarzy ze rodzice dodawali też pietruszke ale co do tego nie jestem pewna! ) Bardzo lubie go w takiej formie i az krew mnie zalewa jak w restauracjach jest serwowany ze skorka, która jest twarda i nie do zjedzenia! Nie chciałam sie wymadrzać i mam nadzieje ze to tak nie zabrzmiało! Blog bardzo przyjemny, naprawde! Mam zamiar spróbować niektóre przepisy ; ) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękujemy za komentarz:) mi aż tak nie przeszkadza skórka bakłażana, jednak rozumiem co masz na myśli:) cieszę się, że blog się podoba i zapraszam do odwiedzania:) Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...