niedziela, 18 marca 2012

PRZEPIS: Sałatka z serem ricotta i rukolą


Witam!
Słoneczna pogoda udziela się wszystkim, zapowiadając nadchodzącą wielkimi krokami, tak długo wyczekiwaną wiosnę :) Piątkowe ciepło dało mi się jednak we znaki. Zachęcona ładną pogodą, ubrałam się lżej niż zwykle, przez co nabawiłam się przeziębienia i od wczoraj mogłam jedynie podziwiać przez okno spacerujących i jeżdżących na rowerach ludzi. Zapowiadają, że po weekendzie nie będzie już tak ciepło, więc dzisiaj zabiorę torbę chusteczek i wybiorę się na spacer! 
Tymczasem podaję przepis na sałatkę, którą robiłam wczoraj.

Składniki na 2 porcje:

pół sałaty lodowej
duża garść rukoli
6 pomidorków koktajlowych
100 g sera ricotta
50 startego parmezanu
pół łyżeczki musztardy dijon
kilka kropel soku z cytryny
łyżka oliwy
łyżka wody
bazylia
sól
pieprz

Sałatę lodową i pomidorki kroimy. Parmezan ścieramy na tarce. Na spód miski kładziemy warstwę sałaty, następnie rukolę i pomidory. Ser ricotta dzielimy na drobne porcje i układamy na wierzchu sałatki. Następnie posypujemy ją lekko parmezanem. Pozostałą część parmezanu wykorzystamy do sosu. Do innego naczynia wlewamy łyżkę oliwy, pół łyżeczki musztardy dijon i niewielką ilość wody. Mieszamy i dodajemy bazylię, sól, pieprz i kilka kropel cytryny, a następnie wsypujemy pozostałą część parmezanu. Mieszamy. Sos pozostawiamy na chwilę, po czym polewamy sałatkę.

SMACZNEGO!









 PS. Zioła już kiełkują :)))
a.

4 komentarze:

  1. aj ile ja bym oddała za duża kuchnię z oknem!! a sałatka wygląda smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również! my okno mamy, ale za to z jakim "widokiem" :P
    buziaki i cieszę się, że sałatka podoba się... smakuje dobrze;)**

    OdpowiedzUsuń
  3. my mamy właśnie taką małą klitkę gdzie dwie osoby to już tłok i bez okna w dodatku.;/ ale może za niedługo mieszkanie będziemy zmieniać więc może będzie lepiej;)

    OdpowiedzUsuń
  4. no właśnie głównie bym chciała pisać o tych które dostajemy ale cholera jasna jeszcze nic do nas nie przyszło:( a już 3 kartki nasze doszły... więc na dniach może coś do nas dojdzie:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...