wtorek, 6 marca 2012

PRZEPIS: Tarta czy quiche z warzywami


Witam!
Niedawno, będąc na zakupach, zaopatrzyłam się w kilka kuchennych drobiazgów. Pośród nich znalazła się powlekana powłoką teflonową forma do tarty z wyciąganym dnem.  Nie upłynęło wiele czasu nim postanowiłam ją wypróbować, więc dzisiaj prezentuję ……tartę z warzywami.
Przepis na ciasto znajdziecie tutaj.

Wypełnienie:
1 czerwona papryka
1 zielona papryka
4 duże pieczarki
1 czerwona cebula
Brokuł
Ser feta- pół opakowania
Ser mozzarella- opakowanie
1 łyżka koncentratu pomidorowego
Olej
Bazylia, oregano, ząbek czosnku, sól i pieprz do smaku

Sos:
Szklanka śmietany
Jajko
Sól i pieprz





Ciasto przygotowujemy wg. przepisu i wkładamy do lodówki.  W międzyczasie przygotowujemy wypełnienie.
Paprykę  i cebulę kroimy w kostkę a pieczarki w plastry. Brokuł podgotowujemy i dzielimy na mniejsze części. Cebulę szklimy na oleju a następnie dodajemy paprykę, pieczarki i przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku.  Dusimy przez chwilę. Po chwili możemy dodać koncentrat pomidorowy, zioła i przyprawy. 
Ciasto wykładamy równomiernie na formę i nakłuwamy widelcem. Wkładamy na 5-10 min do piekarnika (220 stopni).
Gdy ciasto się zapieka, przygotowujemy biały sos. Do śmietany wbijamy jajko i doprawiamy sos solą i pieprzem. Mieszamy i odkładamy na moment.
Po 5-10 minutach wyciągamy ciasto z piekarnika i układamy na nie wypełnienie z warzyw. Następnie układamy brokuły, ser mozzarella i feta. Na koniec zalewamy białym sosem.
Tartę wkładamy do piekarnika na 30 min. Temperatura pieczenia to 220 stopni.
SMACZNEGO!







 a.

1 komentarz:

  1. Właśnie wytarłam ostatnie okruszki z ust i z czystym sercem mogę stwierdzić, że przepis jest rewelacyjny. Ja dodałam jeszcze kawałki kurczaka, którego nie wykorzystałam do końca we wczorajszym obiedzie.
    Ponadto mój 'gaj', który nie jest wielkim fanem warzyw wcina już trzeci kawałek tarty i wcale nie jestem przekonana, że dzisiaj będzie to ostatni :) Pychotka!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...